Pražskej Taxikář

27. prosince 2016 v 9:05 | Kalić |  Taxislužba

Když se řekne pražskej taxikář, tak se hodně lidem vybaví ,, drahej taxík ", ,, dobytek " a taky ,, taxikářský zloději " nebo '' zloději taxikářský ".
Většina lidí ale neví jaká vlastně situace v taxikařině je.
Je pravda, že magistrátní sazba se už dlouho neměnila a to i přes to, že to magistrát, konkrétně madam Krnáčová, slibovala.
Aby nám magistrát ,, diktoval " v čem máme jezdit a za kolik, tak to považuju minimálně za nemorální. Když si někdo koupí dražší ,, káru ", tak je logický, že bude mít vyšší náklady na provoz. Je přeci demokracie, tak proč se máme někomu podřizovat?
Bohužel se ukazuje, že češi nejsou jednotní. Když se organizuje protest proti magistrátu, aby se konečně začalo něco dít, tak to vždy dopadne tak, že se sejde jen malá hrstka taxikářů, kteří se nebojí problém řešit. Ostatní toho využívají jako ,, nenažraný hovada " a využívají situace aby se řádně napapali. Viz stávka taxikářů na pražské magistrále. Místo toho, aby se všichni připojili ke stávce a uvědomili si, že když budou stávkovat všichni taxikáři, tak je ,, v prdeli " celá Praha. Nejen dispečinky, ale především lidi co by zrovna taxík ,, akutně " potřebovali.
Problém nastal před několika lety. Modrej Anděl nakoupil dvojkový Superby, snížil cenu na 14,-/km a tím se posral celej trh. Řidiči jezdící pro tento dispečink byli nuceni jezdit za tuto směšnou cenu a lidi si na to samozřejmě rychle zvykli. Jenže, nikdo si neuvědomil, že za nižší cenu se musí najet více kilometrů, odmakat více hodin, aby si člověk vydělal více. Proto spousta taxikářů spěchá z rita na další rito, protože čím víc zakázek odjedu, tím víc mám peněz. Často tak riskují, že přijdou o řidičák či dokonce o část zdraví. Dispečinky toto netrápí, protože mají přeci díky nízké ceně hodně zakázek, ale to, že řidič musí doslova chrápat v autě a riskovat nejen svoje zdraví aby zaplatil auto, který má v pronájmu za nesmyslnej peníz, tak to už je nezajímá. A v návaznosti na nízkou cenu Modrého Anděla se ostatní dispečinky začaly předhánět v až směšných cenách! A to vše na úkor řidičů.
Magistrátu je tohle všechno jedno. Proč by se o tohle zajímal, když za každou vydanou Taxi kartičku si účtuje 500,-. Když jsem si jí nechával dělat já před 7 lety, tak mě stála 1000,-. Takže čím víc kartiček rozdá, tím víc přeci zkasíruje.
Možná proto je v Praze až moc taxikářů. Někteří jsou proto nuceni okrádat zákazníky. Ale kdo neokrádá?! Nejvíc mě zaráží jeden fakt, který nikoho skoro nezajímá. To, že hotelová limuzína veze hosta z hotelu po centru za 450,-, často vzdálenost nepřekročí 2 kilometry, tak to nikdo neřeší. Pokud si ale taxikář naúčtuje 99,-/km, tak je pro všechny hned zloděj! To nemluvím o cestě z hotelu v centru na letiště. Tady už se cena odvozu pohybuje od 2000,- do 5000,-. Tak kdo je pak zloděj!? A to nemluvím o restauracích v centru, kde dám za nejlevnější polévku 160,-. Tak kdo je tady zloděj? Samozřejmě taxikář, kterej předraží, protože z něj se peníze na pokutu vyberou snadněji.
Proto nastává otázka, zda by nebylo lepší zavést tzv. Volný trh. Což znamená nejen navýšení minimální ceny z dispečinku na 20,-/km, ale zároveň úprava magistrátní ceny na cenové rozpětí od 28,-/km do 99,-/km. Protože jen taxikář ví za kolik si může dovolit jezdit se svojí ,, károu". Zákazník z ulice by s cenou byl seznámen na ceníku umístěném na autě a tím by bylo vše regulérní a ubylo by tzv. zlodějských taxikářů. Pokud jsou na magistrátě a ve vedení státu chytří lidé, o čemž pochybuju, tak by jistě věděli, že by to přineslo i vyšší příjem z daní.
Petr Kalić Kalina, pražskej taxikář.


VIDEO O PRAŽSKÉ TAXISLUŽBĚ
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Měli by si taxikáři sami určovat cenu jízdného?

Ano 55.2% (16)
Ne 20.7% (6)
Určitě ne 24.1% (7)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama